SUPEROES
Relacje

Rywalizacja w cyklu imprez SuperOES na Torze Kielce w roku 2008 zako�czona. Po o�miu rundach wiemy ju� kto by� najlepszym zawodnikiem sezonu. Na sobotniej imprezie stawi�o si� a� 88 za��g. Zapraszamy do relacji z imprezy, oraz kr�tkiego podsumowania ca�ego sezonu...

Angry

Jak ju� wspomnia�em impreza nie zalicza si� do klasyfikacji ko�cowej sezonu, dlatego te� Ostatnia (�sma) eliminacja SuperOESu 2008 odby�a si� dok�adnie 18 pa�dziernika 2008 roku na Torze Kielce w Miedzianej G�rze. Kierowcy mieli do dyspozycji standardow� (czyli zr��nicowan� i nieprzewidywaln�) OESow� pogod�. Od samego rana chmury, temperatura nieprzekraczaj�ca 10 stopni Celsjusza, a nawet krople deszczu... Po pewnym czasie pogoda diametralnie si� zmieni�a i ciemne chmury ust�pi�y miejsca osuszaj�cemu asfalt s�o�cu. Jesienna pora ma t� zalet�, że podziwiaj�c zmagania z czasem, w tle mieli�my przepi�kne ���te, br�zowe oraz z�ote li�cie. Jednak na odcinku le�nym te w�a�nie pi�kne li�cie postanowi�y spa�� ju� z drzew i w po��czeniu z mokrym asfaltem, powodowa�y, że niezale�nie od samochodu i zastosowanych opon przyczepno�� nie istnia�a. Ekipa dbaj�ca o organizacj� postara�a si� o uprz�tni�cie najbardziej newralgicznych punkt�w z "li�ciastego b�ota", jednak nawet to nie pomog�o mniej do�wiadczonym kierowcom, a nawet sta�ym wyjadaczom...


Angry

Je�li chodzi o organizacj� to start pierwszego zawodnika mia� miejsce o godzinie 10:00. Dok�adnie tak jak w harmonogramie! Wydawa�oby si�, że na tak du�ej imprezie jest to rzecz niemo�liwa, a jednak si� uda�o. Wcze�niej odby�a si� tradycyjna odprawa poprowadzona przez dyrektora zawod�w, oraz przejazd zapoznawczy.


Angry






Zawodnikiem kt�ry us�ysza�: "3... 2... 1... START!" jako pierwszy by� kierowca czerwonego Fiata Uno - Pawe� Jantos, z ekipy MK Team. Za nim pod��a�y fiaty CC, SC i ekipa w mini, kt�ra stawi�a si� kilkunastoma samochodami. Obok MK Team, oraz w�a�cicieli Mini licznie zgromadzeni i rozpoznawalni byli jak zawsze przedstawiciele kieleckiego Scyzzora. Prezentowali spory przekr�j samochod�w, od Astry i Clio Williams, do Subaru Imprezy i Mitsubishi Evo. Poza tymi pojazdami charakterystyczny by� bia�o-czerwony Fiat 125p, kt�ry ju� niejednokrotnie go�ci� na Miedzianej G�rze, trzy Czarne Integry, licznie stawi�y si� r�wnie� francuskie dzie�a motoryzacji, zabrak�o co prawda charakterystycznej Xsary "Jagoda", ale za to pojawi�y si� inne Citroeny, oraz cztery Renault Clio i jedno ���te Megane. Drobne przygody na trasie to w sporcie motorowym chleb powszedni, dlatego te� i na tej imprezie mieli�my pechowc�w. Pierwszy problemy mia� kierowca srebrnego Evo IX - jeszcze na przeje�dzie zapoznawczym, ale po kilku chwilach stresu zawieszenie prawego przedniego ko�a Mitsubishi zosta�o zreanimowane. Podczas drugiego startu do pr�by S2 bia�e BMW e30 pozostawi�o plam� oleju na asfalcie i jego los w tych zawodach wydawa� si� ju� przes�dzony. Jednak kierowca naprawi� samoch�d i w ostatniej chwili, gdy jecha� ju� inny samoch�d aby go odholowa�, ten zapi�� mask� i ruszy� pe�nym ogniem! Gdy zawodnicy trzykrotnie przejechali pr�by S1 i S2 mieli mo�liwo�� wyjecha� na tor i przemierzy� tras� bez pomiaru czasu. Nie da si� ukry�, że to by� najefektowniejszy moment dla delikatnie zmarzni�tych kibic�w, gdy� "bokiem lata�y" zar�wno tylno, cztero, jak i przednio-nap�dowe samochody! Dopiero wtedy kierowcy maksymalnie op��niali hamowanie, co czasem ko�czy�o si� wylotem w zielone, dopiero wtedy wpadaj�c w zakr�t nie przejmowali si� tym, że za potr�cenie pacho�ka otrzymaj� 5 punkt�w karnych i dopiero wtedy nie przejmowali si� stanem opon... Podczas tego przejazdu trwa�o ko�cowe podliczenie wynik�w i po zamkni�ciu trasy nast�pi�o wr�czenie nagr�d za �sm� i niestety ostatni� ju� w tym sezonie eliminacj� tej wspania�ej imprezy.


Pi�� pierwszych miejsc klasyfikacji generalnej �smej rundy:

1. Matuszyk Zbigniew - Subaru Impreza

2. Banasik Dariusz - Mitsubishi Lancer

3. Radzimi�ski Stafan - Mitsubishi Lancer

4. Waszkowski Grzegorz - Subaru Impreza

5. Bi�ek Witold - Mitsubishi Lancer

Angry Dzi�ki tej rundzie nast�pi�y jednak jeszcze liczne roszady w klasyfikacji generalnej ca�ego sezonu, nawet na samym podium. W najbli�szym czasie postaramy si� umie�ci� trzy pierwsze miejsca w ka�dej z klas, a tym czasem jest to chyba doskona�a pora na refleksje... Co zmieni�o si� w samej imprezie od pierwszej w tym roku eliminacji (01.03.2008) i jak mo�na podsumowa� miniony sezon? Organizacja oraz kultura zawodnik�w ca�y czas stoi na wzorowym poziomie! Wszystko przebiega w niesamowicie mi�ej i przyjacielskiej atmosferze. Najwi�ksze post�py wida�, nie da si� ukry� u zawodnik�w z czo��wki, kt�rzy dzi�ki regularnym startom prezentuj� niesamowity poziom i w chwili obecnej praktycznie nie pope�niaj� b��d�w! Walka toczy si� niekiedy nie o cztery czy pi�� punkt�w, lecz o dziesi�te, a nawet setne cz��ci punkt�w! Najlepsze czasy osi�gane na danej pr�bie, przez poszczeg�lnych kierowc�w z pierwszych miejsc najwy�szej klasy, w kt�rej licz� si� g��wnie Imprezy i Evo, r�wnie� czasami odbiegaj� od siebie o u�amki sekund.

Oficjalne wr�czenie nagr�d za sezon 2008 nast�pi 11 listopada 2008 roku na imprezie: "PUCHAR JESIENI". Ju� teraz serdecznie zapraszamy wszystkich ch�tnych, a przede wszystkim tych, kt�rzy jeszcze nigdy nie byli na Miedzianej G�rze, aby zasmakowali emocji i by� mo�e w przysz�ym sezonie zdecydowali si� na pe�en cykl start�w. Wystarcz� cztery k��ka, prawo jazdy i kask!

Autor: Micha� Kwapis



Kr�tka video relacja z imprezy:


 
Copyright by Automobilklub Kielecki 2007. aktualności | kalendarium | galeria | kontakt