Witamy serdecznie i zapraszamy na relacj� z sz�stej ju� w tym roku eliminacji imprezy o nazwie SuperOES na Torze Kielce. Kilkadziesi�t pojazd�w pocz�wszy
od przesympatycznych maluch�w a sko�czywszy na Mitsubishi Evo i Subaru Impreza pokonywa�o kolejne okr��enia toru sprawiaj�c frajd� zar�wno kierowcom jak i
licznie zgromadzonym mimo nieciekawej aury kibicom...
Od samego rana nad torem rozci�ga�y si� chmury. Dok�adnie 62 kierowc�w czeka�o na decyzj� losu. Popada? Czy nie popada? Los by� �askawy, bo nie popada�o, a
chwilami przebija�o si� nawet s�o�ce.
Zasad SuperOESu chyba nie trzeba t�umaczy�, jako że opisywali�my je ju� przy okazji poprzednich eliminacji. S�owem przypomnienia tylko, zawodnicy maj� do
pokonania dwie pr�by (S1 i S2) na czas. Kierowcy podzieleni s� na klasy.
A wi�c start! Od wczesnych godzin porannych trwa�o badanie techniczne. Gdy jedni stali w boksie inni zapoznawali si� z tras�.
Po badaniach nast�pi� kolejny sta�y punkt SuperOESów, czyli odprawa poprowadzona przez dyrektora zawod�w - szybkie obja�nienie podstawowych zasad, kilka
porad, uwag... I w�a�ciwe zapoznanie z tras�. Korow�d rycz�cych i sapi�cych maszyn przemierzy� trasy obu pr�b za samochodami organizatora. Kiedy wszystko
by�o jasne, przysz�a pora na start pierwszych zawodnik�w. Z pocz�tkowymi numerami podobnie jak na poprzedniej imprezie wystartowali kierowcy Fiat�w Uno z
ekipy "MK TEAM" .
Nast�pne w kolejce po "Uniakach" by�y maluszki, kt�re stawi�y si� w ilo�ci czterech sztuk, jeden z nich prowadzony by� nawet przez kobiet� (a nie bab� za
k��kiem, bo trzeba przyzna�, że Pani dawa�a sobie rad� ca�kiem przyzwoicie)/
Po Fiatach 126P do akcji wkroczy�y wszelkiej ma�ci pojazdy mniej lub bardziej przygotowane do sportu, dlatego obok niebieskiego Subaru Impreza zobaczy�
mo�na by�o niebieskiego Daewoo Matiza, a w klasie RWD obok jak zawsze licznie zgromadzonych i niekiedy piekielnie mocnych BMW obserwowali�my walk� m�odego
kierowcy z Fordem Sierra. Nie by� to pierwszy SuperOES wspomnianego Pana, przy okazji dzi�kuj� mu serdecznie w imieniu wszystkich widz�w, mi�dzy innymi za
przejazd w kt�rym otworzy�a mu si� tylna klapa;) By�y u�miechy, by�y brawa, o to w tym chodzi! Wraz z kolejnymi imprezami ro�nie poziom zawodnik�w i
rywalizacja staje si� coraz bardziej zaci�ta. Dlatego te� ka�dy jedzie na co najmniej 100% swoich mo�liwo�ci i nieraz zdarzaj� si� chwile grozy, jak cho�by
sytuacja bia�ego Renault Clio, kt�re prawie "strzeli�o dacha". Wszystko jednak sko�czy�o si� dobrze. Samoch�d sprawnie kontynuowa� rywalizacj� w nast�pnych
przejazdach. Niestety mimo szcz��cia jednych kierowc�w, maszyny innych lekko ucierpia�y, jak np. Mazda MX-5, kt�rej kierowca mniej lub bardziej celowo (w
to ju� nie wnikajmy) zaatakowa� zakr�t po�lizgiem i po kontakcie tylnego prawego ko�a z "tark�" musia� przerwa� jazd� i dotoczy� si� po woli na pobocze, a
nast�pnie do boks�w z lekko zsuni�t� z felgi opon�.
Najwi�ksza walka toczy�a si� jak zawsze w klasie pi�tej, gdzie bohaterami s� czteronap�dowe potwory ze stajni Subaru i Mitsubishi. Stwierdzi� mo�na jeden
fakt - tu nie pope�nia si� b��d�w. Kierowcy z imponuj�cym SuperOESowym sta�em walcz� ze sob� zaci�cie. Czasy niejednokrotnie r��ni� si� nie o dwie czy trzy
sekundy, a o ich dziesi�te cz��ci! Nie bior�c pod uwag� licencjonowanych kierowc�w z klasy go��, zwyci�zc� zosta� Zbigniew Matuszyk, drugie miejsce nale�a�o
do Dariusza Banasika.
Kolejna eliminacja ju� za miesi�c, dok�adnie 13 wrze�nia. Zapraszamy serdecznie!
Autor: Micha� Kwapis
|