18 marca 2006
– KJS „Wiosna” nie odby� si�. Nad rozlanym mlekiem nie ma
jednak co p�aka�, gdy� tamta sobota dla fanów motosportu w Kielcach by�a
emocjonuj�ca ze wzgl�du na… SuperOES „Wiosna”. Kilka innych
literek w nazwie zawod�w oznacza imprez� rozgrywan� wy��cznie na torze Kielce w
Miedzianej G�rze, bez KJS-owych dojazd�wek i parkingowych pr�b.
Wczesnym
rankiem tor niepokoi� nawierzchni� pokryt� pozosta�o�ciami po odchodz�cej zimie.
Niekt�re zakr�ty pod delikatn� przykrywk� �niegu kry�y l�d. Warunki do rozgrywania
zawod�w bardzo ci��kie, bior�c pod uwag� schemat pr�by, kt�ry przewidywa�
przewag� szybkich element�w. Pojawi�y si� obawy o mo�liwo�� rozegrania zawod�w,
gdy� bardzo prawdopodobne by�y cz�ste „nieplanowane wycieczki”
zawodnik�w poza tras� lub w �nie�ne bandy. Jednak wraz z podnoszeniem si�
s�o�ca znad horyzontu i coraz to kolejnymi ko�ami rozje�d�aj�cymi tras� podczas
przejazdu zapoznawczego, nawierzchnia czernia�a i cho� nadal mokra i �liska, da�a
mo�liwo�� rozegrania ciekawych i atrakcyjnych zawod�w.
Na stracie
stan��o 36 za��g zgromadzonych w pi�ciu klasach. Co ciekawe najwi�ksz� obsad�
mia�a klasa najwy�sza – powy�ej 2000 ccm. Na uwag� zas�uguje r�wnie� to,
�e „niszowych” Subaru Imprez by�o wi�cej ni�
„popularnych” maluch�w. Post�pu nie da si� zatrzyma�. Ze wzgl�du na
�lisk� nawierzchni� w gronie pretendent�w do najwy�szych pozycji stawiane by�y
czterop�dy, w tym ww. Imprezy.
Zacznijmy jednak
od klasy I – do 1000ccm. Miejsce trzecie zaj�� Micha� Mitrofaniuk w
Fiacie Uno, drugie miejsce wywalczy� Waldemar Janecki w Fiacie 126p. Najwy�szy
stopie� podium to popis Ma�ka Hodury, r�wnie� w maluszku. Nie tylko zdeklasowa�
rywali w klasie, ale bardzo czyst� i p�ynn� jazd�, tym trudnym w prowadzeniu
bolidem, pokaza� plecy wielu konkurentom z klas wy�szych.
W klasie II
– do 1300 ccm – na najni�szy stopie� podium wesz�a debiutanka
– Katarzyna Zdyb. Maj�ca du�y fanklub :), sympatyczna Kasia, pokaza�a w
swoim pierwszym starcie, że zamierza walczy� bez kompleks�w, w tym zdominowanym
przez m��czyzn sporcie. Dwie najwy�sze pozycje na podium w tej klasie to zaci�ta
walka kierowc�w dw�ch ���tych sej�w: reprezentuj�cego Mudar – Aleksandra
Muczko, z reprezentuj�cym Jawo – Kamilem Raczkowskim. Z przewag� 2
sekund, z pojedynku wyszed� zwyci�sko ten pierwszy. Trzeba jednak odda� du�e
s�owa uznania dla Kamila, gdy� jego auto, przygotowane do wyścigów p�askich w
specyfikacji grupy N, legitymowa�o si� relatywnie nisk� moc� na tle
konkurencji, nie tyle w klasie, co w generalce, gdzie r�wnie� uplasowa� si�
wysoko.
W klasie III
– do 1600 ccm miejsce trzecie nale�a�o do Karola Hodury w Hondzie Civic.
Zbie�no�� nazwisk ze zwyci�zc� klasy nie jest przypadkowa, gdy� Karol i Maciek
to bracia. Czy m�odszy z nich p�jdzie w �lady starszego? Mo�e jeste�my
�wiadkami tworzenia si� nowej rodzinnej tradycji! :) Na szczeg�lne wyr��nienie
zas�uguje „rodzynek” tych zawod�w; dobrze znany Rafa�
„Killer” Grzesi�ski stawi� si� na starcie nie w czym innym, a w
Renault Kangoo, w „rajdowych brawach” ;) www.myjki.pl. Samoch�d pierwotnie nie stworzony
do torowych szale�stw, w r�kach Rafa�a ujawni� swoj� drug� natur�, gania�
bokami niczym dziki kangur �cigany przez w�ciek�ego psa dingo na preriach
Australii. Niewiele brakowa�o, aby z pierwszego miejsca zepchn�� Micha�a
Kijank� w Oplu Corsie GSi, kt�ry l�duj�c w pierwszym przeje�dzie w zaspie, na
w�asne �yczenie zaserwowa� sobie wojn� nerw�w. Uda�o mu si� jednak wytrzyma�
ci�nienie i nast�pne przejazdy pokona� bezb��dnie, potwierdzaj�c swoj�
dominacj� w klasie.
Klasa IV –
do 2000 ccm pad�a �upem Grzegorza Waszkowskiego kieruj�cego Astr� GSi. Na
miejscu drugim w tej klasie uplasowa� si� Piotr Sztorc w Citroenie, na miejscu
trzecim Tomasz Gontarek w Oplu Astra.
Prawdziwa wojna
nerw�w i pr�ba charakter�w rozegra�a si� w najwy�szej – V klasie –
powy�ej 2000 ccm. Dwulitrowe turbodo�adowane czteronap�dy, cz�sto wzmocnione w
stosunku do serii, sprawia�y efektown� jazd� najwi�ksz� frajd� zebranym
kibicom. Jednak to, co z balkonu wygl�da�o na zabaw�, w rzeczywisto�ci by�o
zaci�t� walk� o sekundy, gdzie najwi�kszym wrogiem by� czasem nie konkurent, a
kierowca sam dla siebie. O wyniku w du�ej mierze decydowa�y nie tyle
umiej�tno�ci, kt�rych na pewno nie brakuje wielu do�wiadczonym zawodnikom,
kt�rzy startowali w tej klasie, a opanowanie i umiej�tno�� maksymalnej
koncentracji na pr�bie. Z tego te� powodu cz�sto du�e r��nice w czasach
poszczeg�lnych przejazd�w u tych samych zawodnik�w. Ma�y b��d - du�a strata,
taki sport. Tym wi�ksze s�owa uznania za czyst� i bezb��dn� jazd� dla Mateusza
Tutaja w (uwaga!) Oplu Corsie 1,7… dti, kt�ra da�a mu miejsce, mo�e i na
najni�szym stopniu podium, ale za to w najwy�szej klasie! Na miejscu drugim
pechowy „zaspiarz” z przejazdu zapoznawczego – Marcin
Putowski w Audi A3, a jak�e, oczywi�cie quattro. Zwyci�zc� zosta� p�� debiutant
– Micha� Go��bek, dotychczas wierny Seicento Van, teraz po raz pierwszy
na zawodach w Subaru Imprezie GT. Sprz�t spe�ni� pok�adane w nim nadzieje i
pozwoli�, chocia� nie bez walki, zdoby� upragnione z�oto.
Na szczycie
klasyfikacji generalnej znalaz� si� wymieniony wy�ej Michal Go��bek. Podw�jnym
zwyci�stwem przypiecz�towa� chrzest bojowy nowego nabytku. Miejsca drugie i
trzecie generalki to dosy� niespodziewanie wymienieni ju� przedstawiciele klasy
III. Odpowiednio Aleksander Muczko i Kamil Raczkowski. Ich wysoka pozycja na
tle wielu mocniejszymi samochod�w dobitnie pokazuje, że nie auto, a wk�adka
mi�dzy fotel, a kierownic� to nadal podstawa sukcesu.
Na zwyci�zc�w
czeka�y puchary oraz nagrody w postaci talon�w na paliwo i bon�w do
wykorzystania w sklepie internetowym Amar. Tak zako�czy�a si� druga i ostatnia
„rozgrzewkowa” impreza przed cyklem punktowanych do klasyfikacji
sezonu Kryteri�w Toru. Najbli�sze 8 kwietnia, ju� teraz wiadomo, że szykuje si�
bardzo mocna obsada, kt�ra zapowiada zaciek�� walk� od pierwszej do ostatniej
eliminacji. Zapraszamy!!! |