SUPEROES
Relacje

18 marca 2006 – KJS „Wiosna” nie odby� si�. Nad rozlanym mlekiem nie ma jednak co p�aka�, gdy� tamta sobota dla fanów motosportu w Kielcach by�a emocjonuj�ca ze wzgl�du na… SuperOES „Wiosna”. Kilka innych literek w nazwie zawod�w oznacza imprez� rozgrywan� wy��cznie na torze Kielce w Miedzianej G�rze, bez KJS-owych dojazd�wek i parkingowych pr�b.

Wczesnym rankiem tor niepokoi� nawierzchni� pokryt� pozosta�o�ciami po odchodz�cej zimie. Niekt�re zakr�ty pod delikatn� przykrywk� �niegu kry�y l�d. Warunki do rozgrywania zawod�w bardzo ci��kie, bior�c pod uwag� schemat pr�by, kt�ry przewidywa� przewag� szybkich element�w. Pojawi�y si� obawy o mo�liwo�� rozegrania zawod�w, gdy� bardzo prawdopodobne by�y cz�ste „nieplanowane wycieczki” zawodnik�w poza tras� lub w �nie�ne bandy. Jednak wraz z podnoszeniem si� s�o�ca znad horyzontu i coraz to kolejnymi ko�ami rozje�d�aj�cymi tras� podczas przejazdu zapoznawczego, nawierzchnia czernia�a i cho� nadal mokra i �liska, da�a mo�liwo�� rozegrania ciekawych i atrakcyjnych zawod�w.

Na stracie stan��o 36 za��g zgromadzonych w pi�ciu klasach. Co ciekawe najwi�ksz� obsad� mia�a klasa najwy�sza – powy�ej 2000 ccm. Na uwag� zas�uguje r�wnie� to, �e „niszowych” Subaru Imprez by�o wi�cej ni� „popularnych” maluch�w. Post�pu nie da si� zatrzyma�. Ze wzgl�du na �lisk� nawierzchni� w gronie pretendent�w do najwy�szych pozycji stawiane by�y czterop�dy, w tym ww. Imprezy.

Zacznijmy jednak od klasy I – do 1000ccm. Miejsce trzecie zaj�� Micha� Mitrofaniuk w Fiacie Uno, drugie miejsce wywalczy� Waldemar Janecki w Fiacie 126p. Najwy�szy stopie� podium to popis Ma�ka Hodury, r�wnie� w maluszku. Nie tylko zdeklasowa� rywali w klasie, ale bardzo czyst� i p�ynn� jazd�, tym trudnym w prowadzeniu bolidem, pokaza� plecy wielu konkurentom z klas wy�szych.

W klasie II – do 1300 ccm – na najni�szy stopie� podium wesz�a debiutanka – Katarzyna Zdyb. Maj�ca du�y fanklub :), sympatyczna Kasia, pokaza�a w swoim pierwszym starcie, że zamierza walczy� bez kompleks�w, w tym zdominowanym przez m��czyzn sporcie. Dwie najwy�sze pozycje na podium w tej klasie to zaci�ta walka kierowc�w dw�ch ���tych sej�w: reprezentuj�cego Mudar – Aleksandra Muczko, z reprezentuj�cym Jawo – Kamilem Raczkowskim. Z przewag� 2 sekund, z pojedynku wyszed� zwyci�sko ten pierwszy. Trzeba jednak odda� du�e s�owa uznania dla Kamila, gdy� jego auto, przygotowane do wyścigów p�askich w specyfikacji grupy N, legitymowa�o si� relatywnie nisk� moc� na tle konkurencji, nie tyle w klasie, co w generalce, gdzie r�wnie� uplasowa� si� wysoko.

W klasie III – do 1600 ccm miejsce trzecie nale�a�o do Karola Hodury w Hondzie Civic. Zbie�no�� nazwisk ze zwyci�zc� klasy nie jest przypadkowa, gdy� Karol i Maciek to bracia. Czy m�odszy z nich p�jdzie w �lady starszego? Mo�e jeste�my �wiadkami tworzenia si� nowej rodzinnej tradycji! :) Na szczeg�lne wyr��nienie zas�uguje „rodzynek” tych zawod�w; dobrze znany Rafa� „Killer” Grzesi�ski stawi� si� na starcie nie w czym innym, a w Renault Kangoo, w „rajdowych brawach” ;) www.myjki.pl. Samoch�d pierwotnie nie stworzony do torowych szale�stw, w r�kach Rafa�a ujawni� swoj� drug� natur�, gania� bokami niczym dziki kangur �cigany przez w�ciek�ego psa dingo na preriach Australii. Niewiele brakowa�o, aby z pierwszego miejsca zepchn�� Micha�a Kijank� w Oplu Corsie GSi, kt�ry l�duj�c w pierwszym przeje�dzie w zaspie, na w�asne �yczenie zaserwowa� sobie wojn� nerw�w. Uda�o mu si� jednak wytrzyma� ci�nienie i nast�pne przejazdy pokona� bezb��dnie, potwierdzaj�c swoj� dominacj� w klasie.

Klasa IV – do 2000 ccm pad�a �upem Grzegorza Waszkowskiego kieruj�cego Astr� GSi. Na miejscu drugim w tej klasie uplasowa� si� Piotr Sztorc w Citroenie, na miejscu trzecim Tomasz Gontarek w Oplu Astra.

Prawdziwa wojna nerw�w i pr�ba charakter�w rozegra�a si� w najwy�szej – V klasie – powy�ej 2000 ccm. Dwulitrowe turbodo�adowane czteronap�dy, cz�sto wzmocnione w stosunku do serii, sprawia�y efektown� jazd� najwi�ksz� frajd� zebranym kibicom. Jednak to, co z balkonu wygl�da�o na zabaw�, w rzeczywisto�ci by�o zaci�t� walk� o sekundy, gdzie najwi�kszym wrogiem by� czasem nie konkurent, a kierowca sam dla siebie. O wyniku w du�ej mierze decydowa�y nie tyle umiej�tno�ci, kt�rych na pewno nie brakuje wielu do�wiadczonym zawodnikom, kt�rzy startowali w tej klasie, a opanowanie i umiej�tno�� maksymalnej koncentracji na pr�bie. Z tego te� powodu cz�sto du�e r��nice w czasach poszczeg�lnych przejazd�w u tych samych zawodnik�w. Ma�y b��d - du�a strata, taki sport. Tym wi�ksze s�owa uznania za czyst� i bezb��dn� jazd� dla Mateusza Tutaja w (uwaga!) Oplu Corsie 1,7… dti, kt�ra da�a mu miejsce, mo�e i na najni�szym stopniu podium, ale za to w najwy�szej klasie! Na miejscu drugim pechowy „zaspiarz” z przejazdu zapoznawczego – Marcin Putowski w Audi A3, a jak�e, oczywi�cie quattro. Zwyci�zc� zosta� p�� debiutant – Micha� Go��bek, dotychczas wierny Seicento Van, teraz po raz pierwszy na zawodach w Subaru Imprezie GT. Sprz�t spe�ni� pok�adane w nim nadzieje i pozwoli�, chocia� nie bez walki, zdoby� upragnione z�oto.

Na szczycie klasyfikacji generalnej znalaz� si� wymieniony wy�ej Michal Go��bek. Podw�jnym zwyci�stwem przypiecz�towa� chrzest bojowy nowego nabytku. Miejsca drugie i trzecie generalki to dosy� niespodziewanie wymienieni ju� przedstawiciele klasy III. Odpowiednio Aleksander Muczko i Kamil Raczkowski. Ich wysoka pozycja na tle wielu mocniejszymi samochod�w dobitnie pokazuje, że nie auto, a wk�adka mi�dzy fotel, a kierownic� to nadal podstawa sukcesu.

Na zwyci�zc�w czeka�y puchary oraz nagrody w postaci talon�w na paliwo i bon�w do wykorzystania w sklepie internetowym Amar. Tak zako�czy�a si� druga i ostatnia „rozgrzewkowa” impreza przed cyklem punktowanych do klasyfikacji sezonu Kryteri�w Toru. Najbli�sze 8 kwietnia, ju� teraz wiadomo, że szykuje si� bardzo mocna obsada, kt�ra zapowiada zaciek�� walk� od pierwszej do ostatniej eliminacji. Zapraszamy!!!

 
Copyright by Automobilklub Kielecki 2007. aktualności | kalendarium | galeria | kontakt